این مقاله مختصرا درمورد این بحث میکند که اینستاگرام رفتارکاربران را ثبت میکند و براساس آن تشخیص میدهد که کدامیک از کاربران به چه چیزهایی علاقه دارند. این مطلب با موضوع اینستاگرام رفتار کاربران را ثبت میکند منتشر میشود و با توجه به منابع موجود و نشانه هایی که در اینستاگرام وجود دارد پی به این مطلب خواهیم برد که اینستاگرام علایق کاربران را با هدف تبلیغات ثبت میکند.

افزایشی| سایت خرید فالور

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد اکسپلورر اینستاگرام

همانطور که میدانید قبلا تب اکسپلورر وجود نداشت و بجای آن تب پاپیولار بود. (Popular)

instagram popular
instagram popular

که در آن اینستاگرام بیشترین پست هایی که لایک میخورد یا بیشترین پست هایی که کاربران با ان تعامل داشتند( از جمله اینکه لایک میکردند، فالوور بالایی داشتند یا کامنت بالایی دریافت میکردند و یا اینکه کاربران مدت زمان بیشتری را به دیدن آن اختصاص میدادند) را در این تب قرار میداد.

اما از یک زمان به بعد اینستاگرام این تب را به تب اکسپلورر تغییر نام داد و گزینه ی جستجو کردن کاربران و جستجو کردن هشتگ را در آپدیت خود ارائه داد. و مقاله ای با این عنوان در سایت های خارجی منتشر شد:

تب popular اینستاگرام حال عکس های تصادفی غیر معروف را نمایش میدهد.

اینستاگرام تب قدیمی خود را به اکسپلورر آپدیت کرد.

explore tab instagram
explore tab instagram

اینستاگرام در هر مرحله الگوریتم های خود را برای تشخیص علایق کاربران بهبود بخشید.

مدتی هم بخش اکسپلورر مربوط به این میشد که فالووینگ های شما چه عکس هایی را لایک کردند، کامنت درج کردند و یا مورد توجه انها بوده( فوروارد و…)

وقتی کسی دوست داشت که ویدئو یا پستش توی اکسپلورر دیده بشه شرطش این بود که یه آدم با فالوور بالا اونو لایک کنه اما در ۲۰۱۸ اینستاگرام الگوریتم های خودش رو آپدیت کرد و اون روش کمتر کاربرد داره.( این روش هنوز وجود داره اما روش های جدید و الگوریتم های جدید تاثیر بیشتری دارن)

در حال حاضر وقتی بخش Explorer اینستاگرام را باز میکنیم. به هنگام باز کردن یه پست مشاهده میکنیم که زیر آن پست درج شده که به چه دلیلی ما آن پست را مشاهده میکنیم.

  • Based on Photos You Like : براساس عکس هایی که لایک کرده اید.
  • Based on Posts You Saved : براساس پست هایی که سیو کرده اید.
  • Similar to Accounts You Interact With : براساس اکانت هایی که با آنها تعامل داشته اید.
  • Based On People You Follow : براساس افرادی که فالو کرده اید.
  • Based On Video You Have Watched : براساس ویدیوهایی که مشاهده کرده اید.
  • Based On Photos you have shared: بر اساس عکس هایی که به اشتراک گذاشته اید.
  • Based on location: بر اساس مکان و آی پی

بیشتر بخوانید: سازندگان اینستاگرام

در این جا دو نکته بزرگ وجود دارد.

نکته اول اینکه اینستاگرام میداند ما چه پست هایی را لایک کرده ایم و به چه نوع پست هایی علاقه داریم.

که شاید هم اکنون تصور کنید این علایق را بر اساس هشتگ های موجود در این پست ها دسته بندی میکند، اما نه! اینطور نیست یه نگاه به اکسپلورر اینستاگرامتون بندازید و ببینید چقدر از اون پست ها هشتگ دارن؟!

نکته دوم اینکه تقریبا میتوان گمان برد که اکسپلورر اینستاگرام چگونه کار میکنید.

البته جدیدا یعنی در ۲۰۱۹ الگوریتم اینستاگرام سبب شده که پست های شما ۳۰درصد کمتر بازدید داشته باشه. اما در صورتی که کاربران شما اون پست رو بپسندند تعداد ویو ها بالاتر میره.

سخن پایانی:

اینستاگرام با دانستن اینکه شما چه علایقی دارید پست های پروموت شده (Promote) را به شما نمایش میدهد. برای کسانی که به موضوعات خاصی علاقه مند هستند پست های مرتبط را به نمایش میگذارد.